HOE ZIET MIJN EERSTE WERKWEEK ERUIT


Op je eerste werkdag krijg je een mentor toegewezen. Jouw mentor (een collega van je team) gaat aan de slag met het plannen en regelen van kennismakingsgesprekken en jouw introductieprogramma. Gedurende je introductieperiode is je mentor het eerste aanspreekpunt voor vragen en hij of zij maakt je wegwijs in onze organisatie.

Je toegangspas voor de gebouwen en inloggegevens (een vierletter-gebruikscode en een wachtwoord) voor een digitale werkplek worden voor je geregeld.

Kennismaking

Je mentor gaat tijdens je introductieperiode langs de verschillende filialen om kennis te maken met je collega’s.


Bereikbaarheid

Internet
Je gebruikersnaam en wachtwoord gebruik je om in te loggen in het systeem en op ons intranet MijnValleinet. Nadat je bent ingelogd, kun je meteen digitaal van start met het invullen van je profiel en het toevoegen van je foto zodat we je snel herkennen
.

Mailbox
Zodra je bent ingelogd kun je zien dat je mailbox al klaar staat en direct klaar is voor gebruik
.

Telefoon
Ook krijg je een mobiele telefoon in bruikleen. Op je eerste werkdag ligt deze voor je klaar. De telefoon mag ook privé worden gebruikt. Bij gebruik in het buitenland gelden nadere spelregels. Bij de ontvangst van je telefoon wordt dit verder toegelicht
.


De eerste werkweek

Naast kennismakingsgesprekken en een vakinhoudelijk introductieprogramma krijg je uitleg over de applicaties die je gaat gebruiken. Denk hierbij aan het tijdschrijfsysteem TIM, het self service systeem YouForce waarin je dienstreizen kunt declareren, IKB-doelen kunt inzetten en je verslagen van je gesprekkencyclus bijhoudt.


Gezond en veilig werken
Ook praat een van de preventiemedewerkers je bij over gezond en veilig werken binnen OddV, waarbij je tips krijgt voor het optimaal instellen van je werkplek en meegenomen wordt in de doelen van het jaarplan.

Bedrijfskleding
Als toezichthouder krijg je bedrijfskleding voor de uitvoering van je functie. Na je arbeidsvoorwaardengesprek krijg je contactgegevens van het bedrijf Van Huigenbosch om een passessie in te plannen. Plan deze afspraak ruim voor je eerste werkweek in, zodat je samen met je mentor de kleding kunt ophalen wanneer jullie een langs de verschillende filialen gaan om kennis te maken met je collega’s.

Basiscursus
Portaal, de opleidingscoördinator van de zeven Gelderse Omgevingsdiensten, organiseert een basiscursus voor nieuwe medewerkers en trainees. Tijdens dit compacte programma van 8 dagen (3 modules) komen de meest essentiële zaken voor een beginnende medewerker/trainee aan de orde. Indien voor jou van toepassing, meld je je hier voor aan via Geldernet.


Profiel MijnValleinet
In je eerste werkweek vul je je profiel op MijnValleinet in. Je ontvangt hiervoor een link van ons communicatiebureau VanBinnennaarBuiten. Bij specialisme | extra taken vul je jouw expertise in waarvoor collega’s bij jou terecht kunnen. Zo ben je goed vindbaar. Denk bijvoorbeeld aan Milieu, Bestemmingsplan, Bouwen, Brandveiligheid, Kappen, Drank en horeca, Mantelzorg, Recreatie, Schetsplan, Welstand, Sloop, Asbest, Toezicht, Handhaving, Bodem, Geluid, Constructie, Juridisch.


Voorstellen in de Weekflits
Stel jezelf voor aan al je collega’s door een stukje over jezelf te schrijven in de Weekflits, onze wekelijkse nieuwsbrief die elke donderdag per mail verschijnt. Wat moeten collega’s echt weten van jou?! Je ontvangt hiervoor een uitnodiging.

Praktische zaken
Neem ik mijn eigen lunch mee of lunchen we gezamenlijk?
Is er een koelkast aanwezig om mijn lunch in te bewaren? Praktische zaken die handig zijn om te weten. Per filiaal verschilt de invulling van de lunch. De een vindt het heerlijk om buiten een rondje te lopen met de lunch in de hand, de ander gaat graag naar het bedrijfsrestaurant met wat collega’s. Op elk filiaal is een koelkast aanwezig waarin je je lunch (of boodschappen) koel kunt bewaren. Elk gemeentehuis heeft een bedrijfsrestaurant waar je kunt zitten of een l
unch kunt kopen.

Contactgegevens

TIM (tijdschrijfsysteem)
Kun je nog niet inloggen in TIM om tijd te schrijven of wil je je registratiedatum terugzetten, omdat je iets bent vergeten te registreren? Neem dan contact op met de TIM administratie.

Salarisadministratie/Youforce
Kun je nog niet automatisch inloggen via P&O Serviceplein (via start, alle programma’s, algemene toepassingen) voor bijvoorbeeld het indienen van een declaratie of het wijzigen van je adresgegevens? Neem dan contact op met de salarisadministratie: Esther Klerk, 0318 - 680 706 of Eddy van Teylingen, 0318 - 680 515. Je kunt ook je vraag stellen via
de mail.

ICT
Heb je een vraag over je account of wil je een storing melden?
Standplaats Nijkerk Servicedesk 033 - 2472 444
Standplaats Ede Serviceplein 0318 - 680 777
Standplaats Barneveld 0342 - 495 496